Aludj jól2020-04-21T06:35:10+02:00

Esti „orvosság”

-amitől egészségesebb, boldogabb és szebb leszel.
Ja, és még az öregedés folyamatát is lassítja.

Tudósok újra felfedeztek egy csodaszert

Az orvosok még most is csodálkoznak az erején

Egy elixír, amely meghosszabbítja az életünket. Javítja memóriát, segíti a tanulást és fokozza a kreativitást. Vonzóbbá tesz és meggátolja az elhízást.

Véd a rákkal szemben, de távol tartja a megfázást és az influenzát is. Mérsékli a szívroham, és a cukorbetegség kockázatát. Ráadásul boldogabbá és sikersebbé tesz.


Hogy, mibe kerül ez a csodaszer?

Semmibe. Ingyen van. És valójában máris a tiéd. Mégis biztosra veszem, hogy estéről estére elszalasztod bevenni belőle a teljes dózist.

Ez az orvosság: az éjszakai alvás.

Aludni… vagy nem aludni

[ez nem kérdés]

Az ember az egyetlen élőlény, amely szembe megy a természettel, és szándékosan fosztja meg magát az alvástól. Az alváshiány pedig olyan mértékűvé vált, hogy az Egészségügyi Világszervezet (WHO), világjárványnak minősítette. Így egyéni, munkahelyi és össztársadalmi szinten is
reformokra van szükség.

Bármelyiket is választod e-e-e-el fogsz felejteni számolni

Eleget alszol?

Emlékszel rá, mikor keltél fel utoljára ébresztőóra nélkül? Hát frissen, kipihenten?
És arra, mikor nem volt szükséged kávéra, hogy végre elinduljon a reggel?

Ha a kérdésekre „nem” a válaszod, nem vagy egyedül

Magyarország kétharmada kevesebbet alszik 8 óránál

A 8 óra egyébként az Egészségügyi világszervezet, a WHO ajánlása. Úgy teszünk, mintha sajnálnánk az alvásra az időt: hol döntjük magunkba a kávét, hogy ébren maradjunk, máskor meg az altató után nyúlunk, hogy mihamarabb elaludjunk. Mintha azt tesztelnénk, miféle bajokat okozhat az alváshiány. Hát, akkor tessék:

Akár az életedbe is kerülhet, ha nem alszol eleget

A kialvatlanság hizlal[de ez a legkevesebb]

Ha kevesebbet alszunk hat-hét óránál, legyengül az immunrendszerünk, és több mint duplájára nő a rákos betegségek kockázata.

A kialvatlanság növeli a szívroham kialakulásának esélyét és megduplázza a szív- és érrendszeri betegségek valószínűségét.

Az alváshiány biztos útja az elhízásnak: a kevés alvás hatására egy olyan hormon szabadul fel a szervezetünkben, amely folyamatos éhségérzetet vált ki.

„Nincs olyan szeglete az egészségünknek, amely elbújhatna az alvásmegvonás elől, és sértetlen maradna.”

Matt Walker alvásszakértő

Tragédiák a kialvatlanság számláján

A csernobili katasztrófa, és a Challenger űrrepülő baleset körülményeinek kivizsgálásakor kiderült, hogy mindkét szerencsétlenség: a nyújtott éjszakai műszak miatti csökkent ítélőképességnek, az éberség elvesztésének, és a kialvatlanságnak volt betudható.

Tátott szájjal álomba zuhanni (bárhol)

Az alváshiány ellen egy dolgot tehet az agyunk, mikro-alvást engedélyez magának: önkéntelen elalvást, amit lényegében nem tudunk kontrollálni.
Hazánkban minden ötödik végzetes kimenetű közlekedési balesetet a fáradtság miatti mikro-alvás okoz. De a munkahelyi balesetek harmada is kialvatlanság miatt következik be.

A NIKE, a GOOGLE, és a NASA már kitalálta a megoldást (…csak kattintanod kell)

ÁLOM GYÁR

Kiadós alvás – receptre

Az alvás hiánya testi-lelki jólétünk minden egyes összetevőjére károsan hat, nemcsak egyéni, de társadalmi szinten is. Olyannyira, hogy az egészségügyi világszervezet (WHO) az alváshiányt járványnak nyilvánította. És erre a ragályra a legeredményesebb kúra az lenne, ha minden orvos alvást írna fel pácienseinek.

Az alvás számos pozitív mellékhatást gyakorol az egészségünkre és csak rajtad múlik, hogy igénybe veszed-e esténként.

Javítja a memóriát

Az alvás az agy multivitaminja: javítja a tanulási képességünket, a memóriánkat, továbbá elősegíti, hogy logikus döntéseket hozzunk.

Különben dühbe jönnénk

Újrakalibrálja agyi áramköreinket. Lehetővé teszi, hogy hideg fejjel, higgadtan nézzünk szembe a másnap ránk váró kihívásokkal.

Fokozza a kreativitást

Egy komplex probléma szokatlan megoldásának a képessége is nagyban megnő az éjszakai alvástól. Valójában olyan háromszorosára nő éjszakánként a kreativitásunk.

Boldogabbá tesz

Amikor álmodunk olyan nyugtató neurokémiai anyag termelődik szervezetünkben, amely csillapítja a fájdalmas emlékeinket.

Erősíti az immunrendszert

Az alvás megerősíti az immunrendszerünket, hogy legyőzze a betegségeket és ellenálljon a fertőzéseknek, kórokozóknak.

Meggátolja az elhízást

Az alvás során helyreáll a cukoranyagcsere és az inzulintermelés egyensúlya. Az alvás szabályozza az étvágyunkat és segíti a testsúlyunk kontrollját.

Az alvás lassítja az öregedés folyamatát, sőt!

Ha alszol, meg is szépülsz

A bőr sejtjei éjjel kétszer olyan gyorsan regenerálódnak, mint nappal, köszönhetően az alvás közbeni fokozott kollagén termelődésnek. A kollagén bőrfeszesítő hatásának jóvoltából egy kiadós alvás után 45%-kal kevesebb finom ránc, tizenhárom százalékkal kevesebb pattanás, és nyolc százalékkal kevesebb folt lesz látható a bőrükön, mint amikor 7 óránál kevesebbet alszunk éjszaka.

Fontos az étrend, fontos a testmozgás, de…

az alvásnál nincs jobb dolog

Az egészséges élet szentháromságának a legfontosabb alkotóeleme az alvás. Egyetlen éjszakányi rossz alvás olyan mértékű testi és lelki károkat okoz, amelyek mellett egynapi étel, vagy mozgásmegvonás hatásai eltörpülnek.

Aludj jól Magyarország

Az alváshiányából fakadó egyéni és össztársadalmi szinten jelentkező veszélyek nem lettek még érthetően elmagyarázva. Jelenleg ez számít a legszembeötlőbb hiányosságnak az egészségmegőrzés témakörében. Az Aludj jól Magyarország célja, hogy programjaival kitöltse ezt az űrt.

Generációk nőnek fel úgy, hogy nincsenek tisztában az alváshiány veszélyeivel és hosszú távú következményeivel, mert az alvás nem része gyermekeink oktatásának.

Ennek hiányában nem meglepő az sem, hogy a cégek sem ismerték még fel: hogy konkrét anyagi előnyük is származhat abból, ha dolgozóik kipihenten mennek munkába.

És itt az ideje, annak is, hogy a szálláshelyek – ahol a leginkább pihenni szeretnénk – éppúgy a szállodafejlesztések fontos részének tekintsék az alvási kényelem fejlesztését, mint az akadálymentesítés vagy a gluténmentes ételválaszték biztosítását.

Mert itt az ideje, hogy végre jól aludjunk :)

ÁLOM GYÁR
ÁLOM SZÁLLÁS

ÁLOM MAGAZIN

A magazin íróiként egytől-egyig imádjuk az alvást. Rajongunk mindazért, amit az alvás jelent az ember számára. És kitartó lelkesedéssel írunk újabb és újabb bejegyzéseket, hogy tudatosítsuk, az emberekben milyen nagy szükségük van erre az életelixírre.

Így alszik a magyar (1. rész) – 2020 Nagy alvásfelmérése alapján

2020. június 11.|Aludj jól, Alvásfelmérés|

Április 30-án, mintegy 2 és fél hónapos adatgyűjtési időszak után véget Nagy magyar alvásfelmérésünk. Elégedettek vagyunk, hiszen

ALUDJ JÓL MAGYARORSZÁG

Az alváshiányából fakadó egyéni és össztársadalmi szinten jelentkező veszélyek nem lettek még érthetően elmagyarázva. Jelenleg ez számít a legszembeötlőbb hiányosságnak az egészségmegőrzés témakörében. Az Aludj jól Magyarország célja, hogy programjaival kitöltse ezt az űrt.

Cikkfigyelő

Nem maradsz le semmi fontosról, ha megadod a címed. (Csak olyan cikkeket küldünk neked, amik érdekelni fognak. Max heti 1 alkalommal.)